Blogeissa pyörii kaikenlaisia meemejä ja tunnustuksia, mutta harvoin mitään, mikä minua oikeasti kiinnostaisi. Tiedän -olen juntti. Nyt kuitenkin törrmäsin Eijan kudontaputiikissa ideaan, joka tuntui mukavalta. Idean kirjainlyhenne on Pif, eikä minulla ole aavistustakaan, mitä se tarkoittaa tai mistä kirjaimet tulevat (joku voi valistaa minua siitä). Mutta tähän juttuun minäkin lähden mukaan!

Pifin osallistumisohjeet

* Lupaan tehdä jotain mukavaa kolmelle ensimmäiselle, jotka jättävät kommentin viestiin.

* Lahjan saat jossain vaiheessa seuraavan 12 kuukauden aikana.

* Lupaat omassa blogissasi jatkaa ketjua ja taas lahjoittaa kolmelle jotain.

Minun tapauksessani  'jotain mukavaa' tarkoittaa todennäköisesti koruja hopea- tai kultadupleelukoilla. Sellaisen poikkeuksen teen, että minun puolestani blogitonkin henkilö voi tähän lähteä, jos sellainen osuu tätä lukemaan (sitten minun vain täytyy perustaa blogille oma sähköposti, jonne tämä henkilö voi lähettää osoitteensa). Muokkaus: Rinrin blogista minulle selvisi, että kommentteihin syötetty sähköpostiosoite ei näy julkisesti. Enpä tiennyt sitäkään...

Ja sitten loppukevennys. Saanen esitellä: Lidlin keltainen köynösruusu. Hinta taisi olla vuosi sitten 1,99 tai 2,99. Saksankielisessä tekstissä suositeltiin sen kasvattamista Saksan menestymisvyöhykkeellä II. Ajattelin, ettei moinen herkkähipiäinen etelänelävä selviä suomalaisesta talvesta, mutta ostin sen kuitenkin, kun se oli niin halpa. Ja mitä sainkaan! Onhan se tietysti ruusu, mutta ei keltainen eikä ainakaan tähän mennessä köynöstäväkään. Kuvassa tämän kesän ainut kukka.       

                  1805772.jpg