Eilen illalla poika katsoi Narniaa, vanhin tytär oli mummolassa yötä, nuorimmainen nukkui ja mies luki kirjaa. Minä olin linnoittautunut olohuoneen pöydän ääreen korutarvikkeiden kanssa. Edellisestä kerrasta olikin jo aikaa.

                            2187053.jpg

Aristoakka -korvakorut ja rannekoru vaalean pronssin värisistä Swarovskin 8mm:n helmistä, helmihatuista ja 3 mm:n särmikkäistä lasihelmistä. Koukut ja lukko ovat vermeiliä.

             2186912.jpg

Kun harmaa oli muotiväri, olin kaupoissa lähes epätoivoinen. Mutta kun on kyse harmaasta kivestä nimeltä larvikiitti, olen aivan ihastunut. Tämä on minun! Neliömäiset helmet ovat peräisin Satuhelmestä ja niiden välissä olevat 4 mm:n helmet joko samasta paikasta tai Luxoniasta. Näitä on siis haudottu jo jonkin aikaa, sillä pukeutumiseen tuo harmaa ei ihan sujuvasti istu.

                         2186911.jpg

Tyttärelle pujotin 2 mm:n nyöriin vihdoinkin noin 3 cm kaiverretun ruusun (värjättyä jadea?). Kokeilin sen seuraksi myös mustia lasilehtiä, mutta kyllä näin oli paras, ilman turhia lisukkeita.

Kuten kuvien tarkkuudesta huomaa, sain lahjaksi uuden kameran. Se on noin 25 kertaa fiksumpi valokuvaamisen suhteen kuin minä, mutta onneksi siinä on myös valmiita idioottivalintoja (= automaattiohjauksia), joten sain sillä aikaiseksi ihan kelpo kuvia. Näitä esillä olevia kuvia on kuvankäsittelyohjelmalla ainoastaan rajattu ja pakattu, muuta ei tarvinnut tehdä. Nikon D40:n mukana on  noin 120 sivua suomenkielisiä käyttöohjeita, mikä varmistaa sen, ettei kameran käyttö ainakaan ohjeiden puutteesta kärsi. Toivottavasti meikäläisen kovalevy vain ottaa helposti itseensä sen tiedon niistä ohjeista! En ole ikinä leikkinyt valotusajoilla, aukon koolla tms. Saa nähdä, miten kauan menee, ennenkuin sellaiseen ehdin. Peruskuvaaminen on helppoa ja kuvatkin sain koneelle. Kyllä tämä tästä lähtee edistymään. Oli vähän sellainen 'helmiä sioille' - tunne, kun avasin paketin!